Přijetí do Domova
Informace o přijetí
Uzavírání Smlouvy o poskytnutí sociální služby
Adaptační proces klienta
V případě uvolnění vhodného místa je žadatel písemně vyzván k přijetí do Domova. Po obdržení výzvy k přijetí žadatel či jeho rodina zkontaktuje sociální pracovnici Domova, se kterou projedná podmínky přijetí.
Před přijetím do Domova se žadatel seznámí s Vnitřním řádem Domova a individuálně vypracovanou Smlouvou o poskytnutí sociální služby, která specifikuje práva i povinnosti uživatele a poskytovatele.
Uzavírání Smlouvy o poskytnutí sociální služby
Smlouva o poskytnutí sociální služby (dále jen Smlouva) se uzavírá s žadatelem při jeho přijetí do Domova. Žadatel má možnost si Smlouvu předem prostudovat a seznámit se s ní, např. na webových stránkách Domova www.hortenzie.cz (viz Dokumenty) nebo osobně v Domově.
Základní vzor Smlouvy se přizpůsobuje podle individuálních potřeb žadatele a podle rozsahu sjednané služby.
Proces uzavírání Smlouvy probíhá za Domov se sociální pracovnicí. Při podpisu Smlouvy je již zřejmé, že se obě zúčastněné strany dohodly na společném zájmu a že jsou si vědomy, jakým směrem se bude poskytovaná služba ubírat. Při uzavírání Smlouvy o poskytnutí sociální služby postupuje sociální pracovnice tak, aby žadatel o službu rozuměl obsahu a účelu Smlouvy. Sociální pracovnice poskytuje žadateli podporu.
Smlouva se uzavírá vždy v písemné podobě, a to ve dvou stejnopisech, přičemž jeden výtisk Smlouvy náleží klientovi a jeden výtisk Domovu. Smlouva je platná pouze s podpisem ředitelky Domova a s podpisem žadatele. Po podpisu Smlouvy se z žadatele stává klient (uživatel).
Písemně uzavřenou Smlouvu lze měnit na základě dohody mezi klientem a Domovem, a to vždy číslovaným písemným dodatkem.
Smlouvy včetně dodatků jsou evidovány a uloženy v písemné podobě v osobním spise klienta u sociální pracovnice.
Ve Smlouvě jsou uvedeny:
- Rozsah poskytování sociální služby
- Podmínky ubytování
- Stravování
- Poskytovaná péče
- Fakultativní činnosti
- Místo a čas poskytování sociální služby
- Výše úhrady a způsob jejího placení
- Ujednání o dodržování Vnitřního řádu
- Výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- Zmocnění k přijímání poštovních zásilek a plateb zprostředkovaných poštou
- Podmínky ukončení pobytu
- Doba platnosti Smlouvy
- Ochrana osobních údajů
- Závěrečná ustanovení
Přílohou Smlouvy jsou:
- Prvotní individuální plán – osobní cíl uživatele/uživatelky
- Fakultativní činnosti (Sazebník fakultativních činností)
- Výše úhrady pobytu
- Zásady ochrany osobních údajů klienta
Adaptační proces klienta
Po přijetí do Domova je klient seznámen se svým adaptačním pracovníkem a po adaptační době se svým klíčovým pracovníkem.
Klíčový pracovník klientovi po celou dobu jeho pobytu v Domově vstřícně napomáhá při zvládání jeho životních situací. Klíčový pracovník může být v odůvodněných případech na přání klienta změněn. Klient je klíčovým pracovníkem informován také o povinnosti plánovat službu, o možnosti podat podnět, připomínku nebo stížnost a o právu nahlížet do své dokumentace.