Informace pro zájemce
Informace pro zájemce o službu
Podání žádosti o přijetí do Domova
Kritéria přijetí
Kontaktní zaměstnanec: sociální pracovnice
Mgr. Bc. Jaroslava Jemelková, DiS. – vedoucí sociálního úseku |
jemelkova@hortenzie.cz mobil: +420 771 277 634 |
Mgr. Martina Hráská – sociální pracovnice – evidence žádostí |
socialni@hortenzie.cz tel.: +420 283 980 081 mobil: +420 778 073 005 |
Po a St – 13:00–15:00 hod.
Zájemce o poskytnutí sociální služby v Domově si může telefonicky domluvit schůzku se sociální pracovnicí, s ní osobně jedná o podmínkách přijetí.
- Sociální pracovnice reaguje písemně nebo ústně na dotazy zájemce a sdělí mu základní informace o:
- Domově s možností prohlídky Domova,
- postupu podání žádosti,
- hodnocení a bodování žádostí,
- nabídne možnost smluvení termínu osobní návštěvy,
- poskytne kontakty na případná jiná zařízení.
- Při osobním kontaktu zjišťuje sociální pracovnice se zájemcem o službu:
- potřeby a zájmy zájemce v Domově,
- představí zájemci v Domově poskytované služby.
Podání žádosti o přijetí do Domova
Žádost o přijetí do Domova lze podat osobně nebo poštou na předepsaném formuláři. Formulář včetně přílohy lze stáhnout z webových stránek Domova www.hortenzie.cz (viz Dokumenty), popř. je k dispozici ve vrátnici Domova, u sociální pracovnice nebo je na požádání zájemci zaslán. Tiskopis žádosti je potřeba vyplnit a žadatelem o přijetí podepsat.
Povinné přílohy k žádosti:
- vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele o přijetí,
- popř. kopie rozsudku soudu o omezení svéprávnosti.
Kritéria přijetí
- Příspěvek na péči
- Individuální situace žadatele
- Přemístění
- Osamělost
- Bytové podmínky
- Krizová situace
- Zdravotní stav
- Věk žadatele
Kritéria přijetí jsou posouzena a obodována dle „Kritérií pro hodnocení žadatele o pobyt v domovech pro seniory zřizovanými HMP“ na základě Usnesení Rady hlavního města Prahy číslo 1066 ze dne 5.8.2008 k pravidlům přijímání žadatelů do Domovů pro seniory (viz Dokumenty – Pravidla přijímání).
O zařazení do evidence žadatelů či o odmítnutí uzavření Smlouvy o poskytnutí sociální služby a o přijetí nových klientů na uvolněná místa v Domově rozhoduje dle kritérií a bonifikačního systému pracovní skupina složená z ředitelky Domova, osoby pověřené k zastupování ředitelky Domova, praktického lékaře Domova, vedoucí ošetřovatelského úseku, vedoucí sociálního úseku a sociální pracovnice.
Pracovní skupina se schází pravidelně každý druhý čtvrtek v měsíci.
Sdělení o zařazení do evidence žadatelů či o odmítnutí uzavření Smlouvy o poskytnutí sociální služby je zasláno žadateli do 30 dnů od obdržení žádosti.
Po zařazení do evidence žadatelů následuje sociální šetření, které provádí sociální pracovnice Domova a případné přehodnocení žádosti.
Evidenci žadatelů o přijetí do Domova vede sociální pracovnice Domova, na kterou se může žadatel po celou dobu vedení žádosti obracet.