Sociální práce, práva klientů
Sociální práce
Práva klientů – obecné zásady práv klientů (Etický kodex)
Sociální práce
Sociální pracovnice jednají se zájemcem o službu, poskytují základní sociální poradenství a napomáhají klientům s obstaráváním jejich osobních záležitostí, s uplatňováním jejich práv a udržují potřebný kontakt s rodinami (osobami blízkými) klientů.
Práva klientů – obecné zásady práv klientů (Etický kodex)
Domov pro seniory Hortenzie plně respektuje základní lidská práva klientů vyplývající z obecně závazných norem a pravidel občanského soužití. Základní lidská práva a svobody se zaručují všem lidem bez rozdílu.
Ochrana práv našich klientů je velmi důležitým prvkem v činnosti zaměstnanců ve vztahu k jedinečnosti člověka a ve vztahu k vlastní bezpečnosti klienta Domova. Nejdůležitějším úkolem nás všech je rozpoznávat a znát individuální potřeby našich klientů a zodpovědně k této problematice přistupovat.
Specifické povinnosti, které se týkají zabezpečování práv a svobod jsou součástí výkonu práce každého zaměstnance v souladu s vnitřními pravidly Domova.
Za nejdůležitější práva klientů Domova považujeme:
- právo na ochranu a respekt k soukromí
- právo na ochranu osobních a citlivých údajů
- právo na svobodnou volbu při rozhodování
- právo na podávání stížností nebo připomínek na poskytované služby
- právo na přijímání návštěvy
- právo na nakládání se svým časem
- právo na ochranu před jakýmikoliv formami zneužívání (včetně zcizení peněz, osobních věcí nebo majetku)
- právo na aktivní spoluúčast při rozhodování o své osobě
- právo na kvalitní ošetřovatelsko-rehabilitační péči (při respektování individuálních zvláštností klienta)